Alla inlägg den 5 oktober 2008

Av Johanna Davila - 5 oktober 2008 14:03

1. Vad heter du? Johanna Maria Davila
2. Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? något coolt som typ.. Amerika haha!
3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Pappa ville att jag skulle ha ett dubbel namn som typ Ann-Marie..

4. Vilket stjärntecken är du? Stenbock
5. Vilken årgång är du? 1992
6. Vart bor du? Stockholm
7. Bott utomlands? nej
8. Flyttat antal gånger? 2 gånger
9. Vart skulle du vilja bo? På söder om jag bor kvar i Stockholm eller typ i Spanien eller något sånt..
10. Vilken skolklass? Första året på Gymnaiset
11. Vad vill du bli när du blir äldre? Reseledare eller flygvärdinna

UTSEENDE
1. Hur lång är du?
168 cm
2. Hur mycket väger du? 65 kg
3. Hårfärg och frisyr? brunt och spikrakt
4. Ögonfärg? brun
5. Mest nöjd med? mina händer fan!
6. Minst nöjd med? mina höfter/mage
7. Skostorlek? 38-29 och ibland 40
8 Glasögon? nej

9. Har du några piercingar/tatueringar? ögonbrynet, naveln och tre hål i öronen(man kanske inte räknar det men endå haha)

FAVORITER
1. Filmer? Älskar alla action och Marvel filmer!
2. Låtar? Lyssnar på allt från rock till hiphop och r'n'b..
3. Årstider? våren är den absoluta favoriten!
4. Mat/dryck? det ska vara kött! dricka är nog cola zero och/eller bärs.. mm en kall Mythos!
5. Djur? Vill ha en hund!
6. Färg? Svart och Röd
7. Parfym? Naomi Campbell, Cat delux at night och versace bright crystal 
8. Tv-program? Desperate housewives, Gossip girl, Simpsons och 2 and a ½ men
9. Ämne i skolan? Svenska eller kanske.. Turism eller Administration

10. Sysselsättning? Festa, festa och festa
 

KLÄDER
1. Vad använder du just nu för jacka? Min bruna fejk skinn jacka från hennes
2. Vad använder du just nu för skor? converse eller stövlar
3. Favoritfärg på kläder? Svart, grå, brun
4. Favoritmaterial på kläder? bomull
5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? nya jeans, stickade stora tröjor, coola leggings, snygga halsdukar etc.
6. Favoritaffärer? Gina tricot, H&M, carlings, monki m.m
7. För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? det beror på plånboken
8. Favoritmärke? är inte så mycket för märkes kläder
9. Vad har du för byxstorlek? 28-29
10. Vad har du för tröjstorlek? 38

BLANDAT
1. Vad heter din morfar?
alkis som dog, men han hette Seppo
2. Var har du i din:
a) Jackficka just nu? ett kvitto, busskort och nycklar

b) Jobbväska just nu? haha har inte hunnit till det stadiet en..
c) Handväska eller liknande just nu? tömde den nyss så.. tom för tillfället
3. Vad är du beroende av? tuggummi, MAT!
4. Vilket land kommer du i från? Född i Sverige men mamma från Finland och Pappa från Peru
5. Vilken sorts lipsyl använder du? Vaselin eller läppglans
6. Vad tror du på? halvt på the man uppstairs..
7. Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Kristendomen i såntfall
8. Vad köpte du senast? strumpbyxor och shinos

9. Har du nåt husdjur? nej men ge mig en hund snälla.. eller en pikachu!
10. Var bor du? Med mamma i Björkhagen

Av Johanna Davila - 5 oktober 2008 13:59

Fick 13.13 idag och det betyder du kommer lära känna en ny kille.

Jag vet i allafall vem jag hoppas att den nya killen är.. (a)

Av Johanna Davila - 5 oktober 2008 13:51

Hejsan! Tänkte berätta lite om helgen dårå. I Fredags firade vi min kära vän Pillerill, först åt vi middag hos henne, gav henne presenter och gjorde oss iordning. Sen gick vi till en lokal precis brevid som Pillerills mamma hade bokat åt oss. Dn var väldigt stor för bara oss tjejer och inga killar var på väg så tidigt, men vi drack och dansade tills klockan 00.00 då vi var tvungna att lämna lokalen. Jag, Petra, Irma och Sokki gick hem till Pillerill för att käka, Jag och Irma gick och la oss efter det medans de andra gick ut för att träffa boysen. De kom hem klockan 05.00 haha fattar inte hur det orkade. På Lördags morgonen åkte alla hem och på förmiddagen åkte jag hem. I lördags hade jag myskväll med min kära mamma, vi åt först wok, Marinerade kyckling spett, sådana där japanska typ.. god potatis och tzatsiki och jag drack Tropiska frukter läsk. Efter det satte vi oss för att kolla på 27 dresses, då åt vi chips, dipp, avokado gegga, gurka och moröter som vi doppa i dippen. Efter filmen gick jag in i mitt rum för att kolla på Iron Man, gilllade den faktiskt! Efter det kollade jag klart på Pokemon filmerna sen gick jag och la mig. Vaknade klockan 12.30 idag, har städat och fixat lite i mitt rum och nu sitter jag här, ska snart ringa pappa och höra vad han ska göra idag. Skriver nog ikväll om vad som hände idag också! PUSS!

Ovido - Quiz & Flashcards